Toimitusehdot

1. Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti ja on ilmoitettu tuotteen tuotekortilla. Mikäli toimitusajassa on muutoksia, ilmoitamme tästä asiakkaalle. Kivitori-verkkokauppa ei vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.

2. Toimitustavat

Kotiinkuljetus

Mikäli asiakas valitsee toimitustavaksi toimituksen kotiinsa, toimitamme tuotteet asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimitukset tapahtuvat alihankkijoidemme toimesta yhdistelmäajoneuvoin.

Toimitukselle on osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita niin, että purkaminen tähän paikkaan on mahdollista. Lisäksi asiakkaan tulee huolehtia, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen, kantavuudeltaan ja kooltaan riittävä tie ja että purkupaikkaan pääseminen on mahdollista myös yhdistelmäajoneuvolla. Pääosin toimitukset tapahtuvat kolmiakselisin kuorma-autoin eli ns. "rekan nupilla".

Tuotteiden toimitusaika vaihtelee tuotekohtaisesti ja on ilmoitettu tuotteen tuotekortilla. Mikäli toimitusajassa on muutoksia, ilmoitamme näistä asiakkaalle.

Kotiin toimitettavat tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen. Toimitus ei sisällä esimerkiksi tuotteiden kantoa sisään tai yläkerrokseen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta hänen antamastaan puhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Pienet toimituserät toimitetaan pääsääntöisesti perälautapurkuna, jolloin purkupaikan alustan on oltava kova ja tasainen, esimerkiksi asfaltti tai betoni. Mikäli tällaista mahdollisuutta ei ole, asiakkaan tulee varata purkupaikan alustaksi kovalevyä tai muuta materiaalia, jonka päälle purku voidaan suorittaa. Jos purkupaikka ei täytä näitä ehtoja ja tilaus joudutaan toimittamaan HIAB-purkuna, eikä asiakas ole tätä erikseen tilauksen yhteydessä pyytänyt, asiakkaalta veloitetaan erikseen 100,00 € HIAB-purusta.

Voit katsoa tästä videon perälautapurusta

Suuremmat, yli 4000 kg painavat toimitukset toimitetaan HIAB-kuormausnosturipurulla. Myös pienempiin toimituksiin asiakkaan on mahdollista pyytää HIAB-nosturipurku tilauksen yhteydessä, mikäli purkupaikka ei täytä edellä mainittuja vaatimuksia.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, toimi seuraavasti:

1. Ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista, tee siihen mahdollisimman selkeä merkintä havaituista virheistä.

2. Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mikäli asiakas haluaa toimituksen myöhemmin kuin tuotekorteilla ilmoittamamme toimitusaika on, tulee tästä esittää toive verkkokauppatilauksen yhteydessä olevaan viestikenttään, soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen 
myynti@kivitori.fi.

Nouto verkkokaupan-varastomyymälältä 

Asiakkaalla on mahdollisuus noutaa tuotteensa Kivitori-verkkokaupan varastomyymälältä osoitteesta Koulutie 44, 35300 Orivesi.


3. Toimitushinta

Tuotteiden hintoihin lisätään toimitushinta. Ostoskori ilmoittaa toimituskulun tuotteille asiakkaan valitseman postinumeroalueen mukaan. Emme toimita Poste Restanteen, Ahvenanmaalle tai ulkomaille.

Mikäli toimitusosoitteeseen pääseminen vaatii maksullisia lautta- tai muita yhteyksiä, on näistä ilmoitettava verkkokauppatilauksen yhteydessä olevaan viestikenttään, soittamalla asiakaspalveluumme tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen myynti@kivitori.fi. Verkkokaupassa näkyvillä olevat kuljetushinnat eivät kata tällaisia kustannuksia vaan asiakas on velvollinen vastaamaan tämänkaltaisista ylimääräisistä kustannuksista.

4. Maksutavat

4.1. Yksityisasiakkaiden verkkokauppatilaukset

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

Verkkopankkimaksu

Voit maksaa verkkokauppaostoksesi seuraavissa verkkopankeissa: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Tapiola, Ålandsbanken, Handelsbanken, Säästöpankki / Aktia / Nooa ja S-Pankki.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Luottokorttimaksu

Voit maksaa verkkokauppaostoksesi myös luottokortilla. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Klarna lasku

Klarna laskulla ("Lasku") maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niistä.

 - Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat

 - Maksuaika on aina vähintään 14 vuorokautta

 - Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi

 - Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus*

 - Voit tarkastella laskujasi osoitteessa klarna.fi

 - Voit hakea oikeutta maksaa lasku erissä

 *ei koske kaikkia tuotteita, kuten esimerkiksi lentolippuja, mittatilaustuotteita ja tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajan palveluja.

Maksuehdot

Klarna myöntää sinulle 14 päivän maksunlykkäyksen päivästä, jolloin ostamasi tuotteet lähetetään sinulle. Kaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Laskun eräpäivä ilmenee laskusta.

Maksun myöhästyessä Klarna perii muistutusmaksun 5,00 € ja viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos erääntynyttä laskua ei maksumuistutuksesta huolimatta makseta, saatava voidaan siirtää perintätoimistolle perittäväksi, jolloin perintäkuluja voi syntyä.

Luottokelpoisuuden tarkistaminen

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.

Laskun maksaminen joustavasti erissä

Kun olet saanut laskusi kotiin, voit koko laskun maksamisen sijaan hakea oikeutta maksaa lasku erissä Klarnan joustavan erämaksun ehtojen mukaan maksamalla vähemmän kuin laskussa ilmoitettu loppusumma (kuitenkin vähintään 1/24 laskun loppusummasta ja aina vähintään 5,00 euroa). Klarna vahvistaa hakemuksesi lähettämällä sinulle luottosopimuksen, jonka mukaan voit jatkaa laskun maksamista erissä, joiden koon päätät itse (kuitenkin vähintään 1/24 ja aina vähintään 5,00 euroa). Klarna lähettää sinulle maksuohjeistuksen kuukausittain. Mikäli hakemustasi ei hyväksytä, Klarna ilmoittaa tästä sinulle. Jos lasku on jo erääntynyt tässä vaiheessa, Klarna asettaa uuden eräpäivän eikä alkuperäisen maksun viivästymisestä aiheudu sinulle maksuja.

Klarnan joustavan erämaksun ehtojen mukaisen luoton lainakorko on 19.90 %. Todellinen vuosikorko riippuu luoton määrästä ja ilmenee laskusta. Luottoon sovelletaan Klarnan yleisiä luottosopimusehtoja. Seuraamalla linkkiä löydät vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot Klarnan myöntämistä luotoista.

Henkilötietojen käsittely

Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lain mukaisesti pääasiassa henkilön tunnistamiseen, asiakasanalyyseihin ja luottokelpoisuusarviointeihin, markkinointitarkoituksiin sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Henkilötunnustasi käytetään asiakasnumerona Klarnan asiakastietojärjestelmässä. Tutustu Klarnan tietoturvaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja. 

4.2 Tarjouspyynnöt ja puhelintilaukset

Yksityisasiakkaiden tarjouspyyntöjen ja puhelintilausten kautta tulevat kaupat laskutamme ennakkolaskulla, jolloin tuotteiden tulee olla maksettuna ennen toimitusta.

4.3 Yritysasiakkaat

Yritysasiakkaille ja julkisyhteisöille maksuehdot sovitaan erikseen tarjousten/sopimusten mukaisesti.

Mikäli yritys haluaa tilata suoraan verkkokaupasta, on tämä mahdollista valitsemalla ostoskorilla "haluan tilata yrityksenä". Tällöin maksutapana on tilisiirto, jolloin lasku tilauksesta lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Tällöin toimitamme tilauksen vasta saatuamme suorituksen laskusta.

5. Omistusoikeus

Kivitori-verkkokauppa pidättää itsellään omistusoikeuden myytyihin tuotteisiin kunnes koko kauppasumma on maksettu.

6. Tuotteiden ulkonäkö

Tuotekuvien ja todellisen tuotteen/tuote-erien välillä voi ilmetä eroja. Mikäli asiakas on epävarma tuotteen ulkonäöstä, voi hän tilata mallin tuotteesta maksamalla postikulut. Tuotteille ominaiset värivaihtelut, raidat, täplät, kiilanjäljet tms. eivät tee tuotteesta virheellistä. Tuotteen soveltuvuus käyttötarkoitukseen tulee tarkistaa myyjältä.

7.
 Reklamaatio

Ostajan on tarkistettava hänelle toimitetut tuotteet välittömästi ja ilmoitettava havaitsemistaan virheistä ja puutteista välittömästi, mutta kuitenkin viimeistään kahdeksan (8) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta tai ennen tuotteen käyttöönottoa. Mikäli virheellinen tai puutteellinen tuote otetaan käyttöön, myyjä ei vastaa tuotteen käytön aiheuttamista lisäkustannuksista. Jos tuote on asennettu, asiakas on sen myös hyväksynyt. Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään säköpostitse myynti@kivitori.fi tai puhelmitse 0207 995 667.

8. Palautusoikeus

Kivitori-verkkokauppa ei ole sitoutunut vastaamaan tuotteen palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Mikäli asiakas tahtoo palauttaa virheettömän tuotteen, on hän velvollinen maksamaan palautuksesta aiheutuvat kuljetuskustannukset.

Mahdolliset kuljetuskustannukset ilmoitetaan asiakkaalle ennen tuotteen palauttamista. Kuljetuskustannukset ovat yksilöllisiä ja niiden suuruuteen vaikuttaan mm. toimituksen paino, osoite ja kuljetuksen saatavuus. Myös asiakas voi sopia kuljetuksen itse parhaaksi näkemänsä kuljetusliikkeen kanssa.

9. Ylivoimainen este

Kivitori.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus myöhästyy, estyy tai vaikeutuu syystä johon Kivitori.fi ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia syitä ovat esimerkiksi sota, vienti tai tuontikielto, luonnonmullistus, yleisen liikenteen tai energian jakelun keskeytyminen, tulipalo, työselkkaus tai muu yhtä merkittävä tai epätavallinen syy.